SVG - Scalable Vector Graphics

Sériál článkov pripravený pre časopis PC Revue resp. pre jeho potomka INFOWARE o SVG - škálovateľnej vektorovej grafike. Články sú zostavené tak, že postupujú od jednoduchšieho k zložitejšiemu, ale súčasne tak, aby každý článok mohol byť zruzumiteľný aj samostatne. Od všeobecného úvodu, kde je ukázané, ako je možné SVG overiť, cez kreslenie základných geometrických tvarov, kriviek, transformácie bude čitateľ dovedený aj k náročnejším témam, vyžadujúcich schopnoť tvorby skriptov, poznanie objektového modelu dokumentu či jazyka SMIL.

Poznámky


Obsah

  1. SVG: Úvod
  2. SVG: Základné geometrické tvary

INFOWARE 1/2005

SVG: Úvod

Úvodný článok podáva základné informácie o SVG. Je to jazyk pre zápis dvojrozmerných grafických objektov v grafických aplikáciách. Je založený na XML (Extensible Markup Language) a teda výsledná podoba zápisu grafiky je v textových dokumentoch. Na rozdiel od takých grafických formátov, ako je BMP, JPEG, PNG sa nejedná o definovanie bodov obrazu, ale o vektorovú grafiku. Sú v nej definované grafické objekty a geometrické tvary tak, že môžu byť zväčšované a zmenšované bez zmeny kvality zobrazenia.

Článok ukazuje cestu, ako získať všetko potrebné pre overenie princípov jazyka na jednoduchých príkladoch. V čase vzniku článkov bol SVG dokumenty schopný zobraziť webový prehliadač Internet Explorer po nainštalovaní Adobe SVG Viewer, ktorý je dostupný na adrese http://www.adobe.com/svg/viewer/install/.

Okrem vytvorenia a zobrazenia SVG dokumentov - súborov s príponou .svg, je ukázané aj vloženie takého dokumentu do XHTM dokumentu s využitím prvku object.

Príklady

^^


INFOWARE 2/2005

SVG: Základné geometrické tvary

Článok ukazuje prvky SVG a ich atribúty, ktoré umožňujú zapísať kód definujúci základné geometrické tvary - pravouholníky, kruhy, elipsy, čiary a mnohouholníky.

Príklady

^^


Email: imrich@buransky.sk

V Liptovskom Mikuláši  
Imrich Buranský
[Valid XHTML 1.0] [Valid CSS]